۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۰۴

سرافراز در تقدیر از جانبازان:

جنگ‌های فعلی تلاش آمریکا برای مبارزه با بیداری اسلامی‌ است

جنگ‌های فعلی تلاش آمریکا برای مبارزه با بیداری اسلامی‌ است

رییس رسانه ملی به تلاش گسترده‌ آمریکا برای مقابله با بیداری اسلامی از جمله راه‌اندازی جنگ‌های داخلی در كشورهای منطقه و شكل‌گیری گروه‌های تكفیری اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین تجلیل از جانبازان سازمان صدا و سیما، روز گذشته شنبه دوم خرداد در مركز همایش‌های این سازمان برگزار شد.

در این مراسم كه در خجسته زادروز حضرت اباالفضل‌العباس(ع) و روز جانباز با حضور جمعی از جانبازان و ایثارگران سازمان برگزار شد، رییس رسانه ملی، وجود بیش از هزار جانباز در صدا‌و سیما را افتخاری بزرگ برشمرد و گفت: این تعداد از عزیزان، در رده‌های مدیریتی، برنامه‌سازی، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی حضور دارند.

وی افزود: جانبازان، ایثارگران، خانواده‌های شهدا و نخبگان مهم‌ترین الگوهای جامعه هستند و از وظایف اصلی رسانه ملی هم معرفی چنین الگوهایی است.

سرافراز با بیان اینكه روزانه در برنامه‌ها و تولیدات ملی و محلی به موضوع ایثارگران پرداخته می‌شود، فرهنگ‌سازی و تبیین تاریخ پس از انقلاب برای نسل جوان را از دیگر وظایف سازمان صدا‌ و‌ سیما برشمرد و گفت: جانبازان می‌توانند در معرفی تاریخ پس از انقلاب، نقشی خلاقانه ایفا‌ كنند.

رییس رسانه ملی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه خاورمیانه گفت: حساسیت منطقه روز به روز در حال افزایش است و جنگی نیابتی در منطقه رخ داده است.

وی تحولات منطقه را گونه‌ای از جنگ‌های نیابتی و دستاویزی برای حضور مستمر آمریكا در منطقه دانست و گفت: آمریكا در پی یك ادعای اثبات نشده متاثر از حادثه برج‌های دوقلو و با هدف درگیر‌كردن نیروهای القاعده در افغانستان و تثبیت حضور خود، به این كشور حمله نظامی كرد اما چون هزینه زیادی متحمل شد، ترجیح داد به‌صورت غیر مستقیم در افغانستان حضور داشته باشد.

سرافراز ادامه داد: آمریكا همچنین به بهانه وجود سلاح‌های هسته‌ای در عراق به این كشور حمله نظامی كرد و البته هدف اصلی از این حمله، اشغال عراق و دستیابی به منابع انرژی و نفت این كشور‌ بود اما با روی كار آمدن حكومت شیعی در عراق، دریافت كه در آنجا نیز باید حضوری كمرنگ و غیر مستقیم داشته باشد.

جریان‌های رسانه‌ ای غرب همواره از اشغالگری‌های آمریكا حمایت كرده‌‌اند

رییس سازمان صدا و سیما سپس به جریانات رسانه‌ای حامی حضور آمریكا در منطقه نیز اشاره كرد و گفت: رصد جریان‌های رسانه‌ای نشان می‌دهد كه شبكه‌های cnn و bbc و نیز شبكه الجزیره، از اشغالگری‌های آمریكا حمایت كرده‌اند به‌گونه‌ای که شبكه الجزیره، در حمله آمریكا به افغانستان، به‌ظاهر از القاعده و در حمله آمریكا به عراق، از صدام حمایت می‌كرد و این در حالی بود كه هر دو طرف این جنگ در موضع باطل بودند و همین امر، ضرورت ترسیم یك خط خبری و رسانه‌ای درست را نشان می‌داد تا بیانگر این باشد كه كشورهای عربستان و تركیه، در اتفاقات منطقه خاورمیانه و راه‌اندازی جنگ‌های داخلی، همسو و هم‌صدا با دولت آمریكا عمل كرده‌اند كه در نهایت، این خط خبری به راه اندازی شبكه العالم منجر شد.

وی تأکید کرد: شكست آمریكا در خاورمیانه، منجر به بیداری اسلامی شد و آمریكا نیز در این میان، تلاش گسترده‌ای برای مقابله با بیداری اسلامی در پیش گرفت كه راه‌اندازی جنگ‌های داخلی در كشورهای منطقه و شكل‌گیری گروه‌های تكفیری، با حمایت‌های آمریكا، عربستان و تركیه، نمونه‌ای از این تلاش‌هاست.

وی تصریح كرد: تحولات یمن و همسویی رسانه‌ای این كشورها نیز نشان می‌دهد كه جنایات گروه‌های تكفیری با حمایت غیر مستقیم آمریكا و حمایت‌های مستقیم عربستان و تركیه صورت می‌گیرد.

در این مراسم، جانشین فرمانده سپاه قدس نیز ضمن اشاره به تقارن اعیاد شعبانیه با سالروز آزادسازی خرمشهر، جانبازان را میدان‌داران عرصه جهاد دانست و آنها را بهترین گواه برای توصیف شهادت همرزمان برشمرد.

سردار قاآنی، دوران دفاع مقدس را سراسر عزت و آزادگی خواند و با مقایسه هجمه‌های دیروز و امروز دشمن علیه نظام اسلامی گفت: برای تشخیص هجمه‌های امروز دشمنان، صبر و بصیرت لازم است.

وی با مرور عملیات‌های سال‌های دفاع مقدس، انتخاب شیوه‌ها و اصول جنگ در مقابل دشمنان را از مصادیق افتخارات رزمندگان و فرماندهان دانست و افزود: برآیند این انتخاب، اثبات اعتقاد و ایمان و نشان توان رزمی رزمندگان اسلام بود.

جانشین فرمانده سپاه قدس به حضور پرهزینه آمریكا در عراق و افغانستان نیز اشاره كرد و گفت: آمریكا با هدف تضعیف جمهوری اسلامی ایران، حاضر شده ۳ هزار میلیارد دلار در این كشورها هزینه كند اما در نهایت مستأصل شده و اعتبارش خدشه‌دار شده است.

کد خبر 2758656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha